środa, 12 czerwca 2013

Dieta owsiankowa

W ostatnim poście wspomniałam, że byłam na jednodniowej owsianej diecie oczyszczającej.
Na czym polega dieta?
Przez cały dzień jemy 5-6 posiłków w odstępach 2-3 godzinnych, ale złożonych tylko z owsianki przygotowanej na chudym mleku z dodatkiem otrębów owsianych.
Przygotowujemy owsiankę, która składa się z 6-7 łyżek płatków owsianych na 2 l chudego mleka. Do jednej porcji owsianki dodajemy 2-3 łyżki otrębów owsianych.
Ja swoją owsiankę rozcieńczam wodą w proporcji 1:1, czyli 1 litr mleka i 1 litr wody.
A dla smaku dodaje cynamon, który przyśpiesza metabolizm.
Pierwszy posiłek spożyłam o godzinie 9, zaraz po przebudzeniu. Kolejne rozpisałam sobie w odstępach 3 godzinnych i skrupulatnie pilnowałam godzin. Dodatkowo piłam zieloną herbatę i wodę niegazowaną.
Efekt?
Minus kilogram w ciągu jednego dnia.

Dieta owsiankowa ma swoje plusy i minusy.
Plusy:
  • daje na­tych­mia­sto­we uczu­cie sy­to­ści (owies jest bogaty w błonnik)
  • ob­ni­ża po­ziom cho­le­ste­ro­lu
  • ziar­no owsa za­wie­ra bar­dzo dużo wi­ta­min, mi­ne­ra­łów i prze­ciw­u­tle­nia­czy, jednocześnie jest ubo­gie w tłusz­cze
  • sta­bi­li­zu­je po­ziom cukru we krwi (węglowodany o niskim IG)
Wady:
  • monotonna
  • dostarcza mało kalorii
  • nie można jej długo stosować, gdyż nie dostarcza wszystkich niezbędnych składników odżywczych 
Moje odczucia:
na diecie owsiankowej byłam najedzona, posiłki zjadłam regularnie i przede wszystkim zjadłam śniadanie, a muszę się przyznać, że zwykle jem nieregularnie i nie zawsze śniadania.
Owsianka nie śniła mi się po nocy, ale wieczorem miałam już jej dosyć i marzyłam o jakiejś pysznej sałatce.

A wy stosowaliście już dietę owsiankową?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...