wtorek, 24 września 2013

Zdrowe chipsy ze sklepu? A jednak możliwe

Unikam niezdrowych przekąsek. Tradycyjne chipsy, choć do niedawna lubiane przeze mnie (mam ciągoty do rzeczy słonych), są omijane z daleka, choć już nie czuję między nami takiego przyciągania. :)
Robiąc ostatnio zakupy natrafiłam na zdrowe chipsy.
Czy jest możliwe znaleźć taki wyrób w sklepie? Okazuje się że tak.
Te na dodatek mają w nazwie "Błonnikowe".
Spory wybór smaków, są nawet grzybowe, jednak ja sięgam po 7 warzyw.

Na odwrocie pisze: "są przyszną i zdrową przekąską o wysokiej zawartości błonnika pokarmowego i niskiej zawartości cukrów." A dalej: "bez wzmacniaczy smaku, bez konserwantów, bez syntetycznych: aromatów i barwników".

Jakie są w smaku? 
Dobre, są to w rzeczywistości cieniutke okrągłe plasterki wafli kukurydzianych posypane przyprawą warzywną. Ale ja i tak najbardziej uwielbiam okruszki na dnie opakowania. :) Jestem ciekawa, jak smakują te o smaku grzybów, będę musiała skusić się na nie jak znowu mnie najdzie ochota na niezdrowe chipsy.

Skład: pełnoziarnista kukurydza popcornowa, posypka o smaku warzywnym (sól, maltodekstryna, warzywa suszone: cebula, papryka słodka, czosnek, chili, szczypior, pietruszka (łącznie 29%), proszek pomidorowy (6,5%), naturalny aromat pomidora, barwnik: ekstrakt papryki słodkiej, cebuli, czosnku), oliwa z wytłoczyn oliwek
Czyli nie jest tak źle, żadnej cudacznej chemii, bez E, konserwantów.

A jak jest z wartościami odżywczymi?
Na porcję (paczuszka ma tylko 35g): 146 kcal, 3g białka, 21,7 g węgli (w tym cukrów 0,7g), 4,4 g tłuszczu (z czego 0,6g tłuszczu to kwasy tłuszczowe nasycone), 3,7 g błonnika, i inne pierwiastki których dokładną zawartość tu pominę, ale jak reklamuje opakowanie - jest to źródło magnezu, żelaza i cynku
Ile kosztuje ta przyjemność? Paczuszka (35g) cena 1,8zł.

Gdybym miała im wystawić ocenę dałabym 5/5.

Zetknęłyście się z nimi już?

.A

6 komentarzy:

  1. Ja widziałam tylko mini wafle z sonko chyba własnie, reklamowane jako przekąska dla dzieci. Muszę poszukać tych, zawsze to jakaś alternatywa dla popcornu. Ja też uwielbiam słone przekąski i ograniczam te niezdrowe. A czasami można znaleźć w składzie cuda, oj można.

    OdpowiedzUsuń
  2. zachęciłaś mnie;-) lubię takie mniej nie zdrowe przekąski;-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja się z nimi zetknęłam, jednak nie mam dobrych wspomnień z tym związanych.. Moja paczka niestety okazała się niemal nie do zjedzenia- chipsy były bardzo, bardzo twarde.. Uwielbiam np. Sonko Pop Snack - są bardzo podobne do tych błonnikowych chipsów, jednak na pewno nie są tak twarde. Być może, akurat trafiłam na jakąś felerną paczkę, jednak sprawdzałam datę ważności i wszystko było w porządku. Jestem pewna, że kiedyś jeszcze po nie sięgnę, ale gdy ten numer się powtórzy- skreślam je na zawsze :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moje nie były bardzo twarde. Szczerze powiedziawszy to pochłonęłam je raz dwa tak mi posmakowały, chociaż nie przepadam np. za grubymi waflami kukurydzianymi. :)

      Usuń
  4. jadłam je, całkiem smaczne :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jadłam już wszystkie smaki oprócz grzybowych. Ostatnio dorwałam szpinakowe- bardzo naturalny smak ;). Mają o wiele lepszy skład niż Sonko Pop Snack.

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...